
Com ja sabreu pels articles anteriors del nostre blog, som una escola de benestar emocional, famílies i teràpia. Des del 2013 acompanyem infants, adolescents i les seves famílies en la construcció de vincles segurs i saludables. La nostra experiència en l’àmbit de la infància i l’adolescència ens permet adaptar les intervencions a les necessitats de cada cas i de cada etapa evolutiva.
Parlem d’infància: com treballem la teràpia infantil?
Quan una família contacta amb nosaltres, demanem que a la primera sessió hi assisteixin els adults de referència juntament amb l’infant. Si per algun motiu portar-lo pot resultar complicat o generar malestar, no passa res: podeu venir inicialment només els progenitors.
Aquesta primera trobada ens permet entendre el context de la situació. Parlem de les preocupacions que us han portat a demanar ajuda, de les dificultats que esteu vivint i de les estratègies que heu intentat fins ara. Tota aquesta informació ens ajuda a comprendre les necessitats del cas i a establir les primeres línies de treball.
Si l’infant assisteix a la sessió, també compartim una estona amb ell o ella. A través del joc, la conversa i la construcció del vincle, intentem entendre com viu la situació i quina és la seva mirada.
Posteriorment, en les sessions individuals, observem el seu funcionament emocional, relacional i conductual. Aquest procés ens permet definir quines orientacions i eines treballarem amb la família. La implicació dels adults és fonamental, ja que són les persones amb més capacitat per generar canvis en les dinàmiques quotidianes. Per aquest motiu, el treball amb les famílies és una part imprescindible de qualsevol procés terapèutic infantil.
A mesura que avancem, observem conjuntament l’impacte de les pautes aplicades a casa i ajustem les intervencions segons les necessitats que van apareixent.

I la teràpia grupal?
En alguns casos, especialment quan l’objectiu principal és treballar la gestió emocional, les habilitats socials o la relació amb els iguals, proposem la participació en grups terapèutics.
Després de molts anys d’experiència, hem comprovat que el treball grupal pot generar un impacte molt potent. Els infants se senten més relaxats, connecten amb altres nens i nenes i participen en activitats basades en el joc, l’art, la creativitat i l’experiència compartida.
És en aquest context natural on sovint apareixen les dificultats que volem treballar: la tolerància a la frustració, la regulació emocional, la gestió dels conflictes, l’espera, la comunicació o les relacions amb els altres. Això ens permet intervenir en el moment en què la situació es produeix i ajudar-los a construir noves eines i recursos.
Tot i que el treball es desenvolupi en grup, les famílies continuen sent una part essencial del procés. Per això mantenim trobades periòdiques amb els progenitors per compartir observacions, oferir orientacions i coordinar el treball que es fa a casa.
En resum. Fem teràpia infantil?
Sí.
Treballem individualment amb els infants?
Sí, però sempre acompanyant aquest procés amb un treball actiu i constant amb la família.
La teràpia grupal és una bona opció?
Sí. En molts casos genera un impacte molt positiu, sense deixar de banda l’acompanyament als adults de referència.
Com decidim si un infant necessita un format individual o grupal?
Cada cas és únic. Primer necessitem conèixer la situació i valorar-la en equip. A partir d’aquí, fem una proposta terapèutica ajustada a les necessitats de l’infant i de la família. Tot i així, la decisió final sempre correspon a les famílies.
Si sentiu que ha arribat el moment de buscar acompanyament per al vostre fill o la vostra filla, contacteu amb nosaltres. Estarem encantades d’escoltar-vos, valorar la vostra situació i orientar-vos sobre quina pot ser la millor proposta per al vostre cas.
WhatsApp: +34 622 095 577
Correu electrònic: info@asociacionraices.com
Instagram: @asociacion_raices
Ubicació: Passeig de Lluís Muncunill, 38-40 (Terrassa)
Horari d’atenció: de dilluns a divendres de 9 a 18 hores / dissabtes de 10 a 14 hores
