Què és connecTerrassa?


  • Fa dos anys ja va sortir el tema, aprofitant que em preguntaven què és connecTerrassa, vaig fer aquesta entrada al blog. Avui em demanen de nou aquesta definició, i és una bona oportunitat per actualitzar-la.

    Sempre he definit connecTerrassa com «un projecte de dinamització del comerç local i dels professionals de Terrassa i àrea d’influència, que té per lema “comerç proper, professionals experts”». És com una associació de comerciants, potser un pèl més digitalitzada que les «clàssiques» i molt activa.

    Amb tot, cada vegada més m’agrada definir connecTerrassa com un club, un punt de trobada de socis on hi ha un gimnàs, pistes per fer esports, un bar, un taulell d’anuncis, una sala de reunions, una sala de conferències... Els socis de connecTerrassa tenen dret a tot, si volen fer musculatura, poden anar al gimnàs, si volen donar-se més visibilitat, poden penjar anuncis al taulell, si volen fer «networking» amb altres socis, poden anar al bar o a les trobades que s’organitzen, o demanar informació, si volen formar-se, poden anar a les conferències que s’organitzen periòdicament... i, tots els socis tenen el seu espai, una pàgina web personalitzada on hi apareix tota la seva activitat dins del club. A més, cada setmana, si el soci fa alguna acció, apareix a la revista del club, que enviem actualment a 7.000 persones.

    Un cop feta la metàfora, partint de les tres grans necessitats detectades al comerç de proximitat (temps, coneixements i diners) podríem descriure connecTerrassa seguint les següents grans àrees de treball:

    1) VISIBILITAT. Donar visibilitat a través de les pàgines web dels membres de la Comunitat connecTerrassa (actualment uns 80). I, l’agenda, per difondre la seva activitat pública, conjuntament amb el millor de la cultura i l’oci de la ciutat, per a fer-ho més atractiu i útil.

    Donem importància a la segmentació dels públics, per això treballem amb:

    2) PROMOCIÓ. Donar a conèixer productes i serveis a través d’un portal de promocions. Amb variables, com els cupons postsorteig, les promocions internes entre membres de connecTerrassa...

    3) DINAMITZACIÓ. Difonem productes i serveis, comerços i professionals i, alhora, fidelitzem als seus clients, mitjançant l’organització sortejos OnOffLine mensuals, concursos i l’ús intensiu de les xarxes socials (Instagram, Facebook i Twitter). Un cop finalitzats els sortejos, fem dues accions més:

    • Enviem cupons postsorteig a tots els participants.
    • Generem bases de dades personalitzades per a cadascun dels comerços/professionals organitzadors dels sortejos (= ens permet detectar qui és el públic potencial de cada negoci. Exemple: la gent que es presenta en un sorteig d’un veterinari, gairebé en la seva totalitat és gent que té animals).

    4) INFORMACIÓ. No creiem en la publicitat, creiem en els continguts. En el màrqueting de continguts. Per això, donem molta importància al diari digital sobre cultura&oci i sobre els comerços i professionals de connecTerrassa. Donem a conèixer als membres de la Comunitat connecTerrassa mitjançant notícies, entrevistes i articles d’opinió. Amb els continguts del diari digital, més altres com sortejos, promocions, agenda... generem butlletins setmanals (newsletter) que enviem a tota la nostra base de dades (actualment, més de 7.000 inscrits).

    5) FORMACIÓ. Detectem necessitats formatives dels membres de connecTerrassa i, per a solucionar-ho, organitzem cursos i tallers de formació. Aquests estan oberts a tothom, amb preus superreduïts per als membres de connecTerrassa.

    6) I, un extra: COL·LABORACIÓ I AVANTATGES. Fomentem la col·laboració interna entre els membres de la Comunitat connecTerrassa i la col·laboració externa arribant a acords amb altres entitats de la ciutat. A més, busquem avantatges per als seus membres a través de la compra col·lectiva, entre altres formats. Alguns àmbits de treball en temes de col·laboració i avantatges (a mode d’exemples):

    I, amb què estem treballant ara?

    Estem ficats de ple en fer créixer la Comunitat, segmentar més i millor els públics de la base de dades, ampliar i millorar el funcionament de les targetes de promocions creuades, fomentar molt els continguts de qualitat, generar continguts en format vídeo i àudio, ampliar els canals territorials, potenciar més la formació...

    Seguirem informant;-)

    --

    Si estàs interessat a obtenir més informació sobre connecTerrassa, diga'ns-ho i t’ho vindrem a explicar, sense cap mena de compromís.

    Vols rebre connecTerrassa al mòbil? Aquí t'expliquem com.



    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat

    Afegeix un nou comentari

    Promocions connecTerrassa

    Informació de l'autor

    Marc Roca Verdaguer

    Del dret a la comunicació digital, passant per la gestió pública. Aquest podria ser un resum de la meva trajectòria professional. Llicenciat en dret, vaig exercir d'advocat a Garrigues & Andersen i, posteriorment, vaig treballar en diversos departaments de la Generalitat. Entremig, vaig estudiar Periodisme Digital (UOC) i m'he anat especialitzant en periodisme, comunicació i màrqueting digital. Els darrers quatre anys he estat director de continguts web de la Fundació Espai Català de Cultura i Comunicació (Escacc). Actualment, dedicat al 100% a connecTerrassa!

    Whatsapp (617096743) - Instagram - Facebook - Twitter - Pinterest

    Registra't i estigues informat!

    Registra't i t'enviarem la millor informació sobre els comerços i professionals de Terrassa (usuaris) o sobre el projecte connecTerrassa (comerços/professionals)

     

    Ets un usuari?
    Registra't aquí.

     

    Ets un comerç?
    Registra't aquí.

    Objectiu de ConnecTerrassa

    connecTerrassa vol donar VISIBILITAT a les petites empreses de Terrassa, fomentar les promocions el màxim d’innovadores i DINAMITZAR la relació comerç-consum a través del màrqueting digital, a més d’oferir INFORMACIÓ de qualitat sobre tendències en consum i altres SERVEIS que puguin interessar als nostres clients.