Lídia Arbós (Parafarmàcia Nova): “Cada cop més el client demana producte natural, ecològic, sostenible… i venen molt informats i conscienciats”


  • Etiquetes: entrevista | Temps de lectura: 7 minuts

    dimarts, 14 setembre, 2021 - 19:15

    Al núm. 5 de la Plaça Nova hi trobem, des del 2007, la Parafarmàcia Nova, regentada per la Lídia Arbós. Hem mantingut una extensa conversa per a repassar-ne l’evolució i conèixer el seu negoci al detall.

    L’entrevista ha estat interrompuda diverses vegades per l’entrada de clients que anaven sent atesos per la Lídia, en la gran majoria cliens fidels, que es notava que es coneixien, als quals Arbós els oferia una de les característiques principals del seu negoci: un tracte proper i un servei personalitzat, claus per a diferenciar-se de la ferotge competència que té per la triple via composta per les grans superfícies comercials, les grans botigues on line i les farmàcies locals.

    Una clientela familiar, en gran part femenina, d’entre 30 i 70 anys, provinent del barri i, més concretament, de la zona de la Plaça Nova, una zona amb molta densitat de població i amb molt moviment familiar provinent de les escoles que hi té al voltant, és a qui proveeix d’una quantitat altíssima de productes de parafarmàcia.

    Des dels seus inicis ja disposava d’una gran quantitat de productes d’alimentació infantil de 0 a 3 anys, cosmètica, herboristeria, hortopèdia, dietètica, dental, solars, cura de peus, tints… però, tal i com ens ha comentat, la demanda de la seva clientela l’ha fet especialitzar en dos àmbits molt concrets, sense abandonar tota la resta: productes infantils i cosmètica facial, categories on té els assortiments més grans i diversos de productes.

    Seguint amb el tipus de clients que entren a la Parafarmàcia, Arbós ens explica que “cada cop més el client demana producte natural, ecològic, sostenible…” i, afegeix que “venen informats i conscienciats”. Per tant, el nivell d’expertesa i d’estar al dia de les tendències és bàsic en la seva feina, per a poder oferir un servei d’alta qualitat i personalitzat a les necessitats de cada persona.

    Continuant amb el tema de la consciència ecològica i la sostenibilitat, trobem a la Parafarmàcia Nova un servei que ofereix des dels primers anys de vida que ha estat tot un èxit. A la botiga sempre hi ha un espai dedicat als productes infantils de 2a mà, com poden ser cotxets, trones, cadiretes, bosses de muntanya… un gran assortiment de productes aportats pels seus propis clients que, alhora, són els que posen el preu, amb l’assessorament de la Lídia i la garantia de qualitat que hi aporta.

    Aquest servei, que dona resposta a la consciència del reciclatge i la sostenibilitat, no aporta grans ingressos directes al seu negoci, però li és molt útil fer d’intermediària, ja que el boca-orella ha fet que aquest servei arribi a molta gent que no és del barri, descobreixen la botiga i poden acabar consumint-hi i fent-se clients habituals. Un bon servei complementari que ha estat tot un reclam per a difondre el negoci a molta gent que no el coneixia.

    Preguntada per les marques que té a la botiga, salta a la vista que en té moltes i de molt diverses. Amb tot, la Lídia Arbós ens deixa clar que quan entra una nova marca, sempre ha de ser el màxim dins la línia de negoci, buscant que compleixi requisits mínims de producte natural, sostenibilitat, qualitat… característiques que l’ajuden a dieferenciar-se de la competència, juntament amb el servei que ofereix.

    Un altre aspecte de la seva oferta prové dels serveis, on destaquen el servei de nutricionista i el d’estètica.

    Cada dos dimecres, la Susanna (nutricionista) passa consulta a l’interior de la botiga, a més de fer assessorament sobre el tema i donar suport constant en tasques de dependenta. Dins del servei de nutricionista tracte des d’aprimaments, fins a malalties, manteniment… A més, ho fa a un preu molt econòmic i amb gran èxit d’assistència. La primera visita té un cost de 15€ i els controls posteriors de 10€. Per a accedir-hi el dia que toca, cal demanar cita prèvia.

    L’altre servei que trobem de forma constant a Parafarmàcia Nova és la depilació mèdica, ofert per una empresa externa que hi va un cop al mes, i fa tot el tema de tractaments d’estètica com depilació medica, radiofreqüències, tractaments per les taques…

    Paral·lelament, i de forma esporàdica, trobem alguns dies de jornades de portes obertes que ofereixen diverses marques per a donar a conèixer els seu productes, on es poden provar mostres i endur-te algun regal especial.

    La millor forma d’estar al dia de les novetats, dels dies que ofereixen serveis, promocions… és seguir-los al seu compte d’Instagram @parafarmacianova i a @connecTerrassa.

    La Parafarmàcia Nova ja ha viscut dues crisis, l’econòmica del 2008 i l’actual provocada per la pandèmica de la Covid-19, a més d’estar ubicada en una zona del centre de la ciutat que ha tingut diverses etapes i dificultats per al comerç. Amb tot, sempre ha estat al peu del canó, i continua amb molta força. 

    Adaptant-se als canvis constants, al consumidor conscienciat s’hi han de sumar altres tendències com que la gent compra menys quantitat, “potser aposta menys pels ‘packs’ estalvi”, afirma Arbós.

    Per tot plegat, és tant important, bàsic diria, que la gent valori molt el tema del servei de qualitat, de l’assessorament personalitzat i la confiança i proximitat de tracte. Característiques que ajuden a diferenciar-se de la competència. 

    Així mateix, més recentment, s’ha detectat que les noves eines de comunicació com Whatsapp i de pagament com Bizum han vingut per quedar-se.

    Quant a la fidelitat dels seus clients, podem dir que és molt alta. En aquest aspecte, ja des dels inicis disposa d’una targeta de fidelització (amb més de 3.000 usuaris inscrits) que permet al client acumular ni més ni menys que el 5% de cada compra, en tots els productes i sense data de caducitat. Un percentatge molt alt si el comparem amb altres casos similars. El client s’ho pot gastar quant vulgui i sense necessitat de fer una compra mínima.

    En l’espai per a llistar alguns greuges existents hi trobem un clàssic al centre, la dificultat d’aparcament, tant per als repartidors com per a la gent en general. Si vols aparcar, has d’acabar al pàrquing si o si.

    Entre altres novetats que s’han anat implantant el darrer any hi trobem el servei de transport a domicili, servei que el confinament va accelerar amb força. Es trobaven que pares amb nens petits no podien sortir de casa amb ells. Les opcions que tenien eren o comprar per internet o que t’ho portessin a casa. I, a aquesta necessitat la Parafarmàcia Nova s’hi va anar adaptant oferint el transport gratuït. Servei també força utilitzat per la gent d’avançada edat.

    Preguntada sobre les etapes de l’any on es troben més pics de feina, la Lídia ens comenta que la seva és una feina molt constant, sense grans alts i baixos. Potser es pot destacar canvis de productes, sobretot entre maig i juny, pensant en l’estiu, amb l’arribada de la demanda de productes de temporada com cremes solars, antimosquits, productes pels peus…

    Quan a productes especials, podem destacar-ne tres. Els ‘packs’ regal per a nadons, cada cop més pràctics, segons ens comenta, en el sentit que es busca regalar coses útils com bolquers, sabons.... que ben embolicats fan molt de goig. En el mateix sentit hi ha les targetes regal, que es poden anar gastant segons les necessitats. I, per Nadal trobem alguns ‘packs’ més econòmics que aporten les marques en forma de promoció o amb regals complementaris.

    Més informació:

    Anar a entrevistes

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat