José Antonio Piris: “Hem passat dels dos rodets de 36 fotos a arribar a casa d’un viatge amb 3.000 fotos”


  • Etiquetes: entrevista | Temps de lectura: 7 minuts

    diumenge, 3 octubre, 2021 - 18:00

    Al carrer Dr. Cistaré, 10, de Terrassa, trobem Piris Centre Fotogràfic, un negoci de fotografia que va començar la seva aventura l'any 2004. Ens hi hem acostat per parlar amb el José Antonio Piris, el seu propietari.

    Durant tots aquests anys s’han anat adaptant als continus canvis que s'han produït en el món de la fotografia per a poder oferir un servei personalitzat, ràpid i de qualitat, per tal d'obtenir el millor resultat en cada treball.

    ELS SEUS SERVEIS

    • Impressió de fotografies en mides estàndard, en format quadrat, en format polaroide i formats personalitzats.

    • Impressió de fotos en diferents acabats com llenços, foam, fusta, panell lleuger...

    • Servei de fotografia de carnet.

    • Regals personalitzats amb foto, coixins, puzles, jocs de taula, tasses, calendaris…

    • Servei d'estudi fotogràfic per a fotos de família, nens, mascotes, productes d'empresa, retrats…

    • Fotografia de producte per a catàlegs d’empresa.

    • Gran assortiment de marcs per a fotos.

    EL NEGOCI FOTOGRÀFIC I ELS HÀBITS DE CONSUM HAN CANVIAT RADICALMENT LES DUES DARRERES DÈCADES… PERÒ ALGUNES COSES TORNEN!

    Parlem amb el José Antonio de l’evolució del negoci els darrers 17 anys. S’ha hagut d’adaptar a canvis ràpids i molt radicals. Dels clàssics rodets en poques quantitats s’ha passat al tot digital amb una infinitat d’imatges per gestionar.

    Amb tot, segons ens comenta, algunes coses tornen. Com per exemple, el rodet de fotos. Tot i que el 95% de fotos provenen del mòbil, Piris ens explica que es tornen a demanar càmeres d’un sol ús.

    El retorn més important que s’ha detectat és que es torna a valorar molt la impressió de fotografies, ja sigui en paper, àlbums, sobre materials com tasses personalitzades, calendaris, imants, per emmarcar… Tot plegat, degut a un “cansament de l’ús de l’ordinador” i a la dificultat de gestionar milers de fotos d’un viatge, per exemple.

    De forma molt gràfica, ens comenta que “hem passat dels dos rodets de 36 fotos a arribar a casa d’un viatge amb 3.000 fotos”. I afegeix: “tenim un problema per filtrar, escollir les fotos; ens falta temps”.

    Els dispositius mòbils i les xarxes socials com Instagram han ajudat a potenciar l’afició per la fotografia. Piris recomana que, si vols imprimir fotos de xarxes socials, no abusis dels filtres, ja que redueixen la qualitat de la impressió.

    LA UBICACIÓ, L’APARCAMENT I GOOGLE MY BUSINESS DETERMINEN EL SEU CLIENT TIPUS

    El client de Piris Centre Fotogràfic prové eminentment del barri Poble Nou – Zona Esportiva. Però, segons ens comenta, hi ha alguns aspectes molt destacables que l’han ajudat a tenir clientela d’altres zones.

    Si bé la seva ubicació, al carrer Dr. Cistaré, 10, deixa una mica amagat el local i en un carrer poc comercial, el fet de ser de pas per a la gent que baixa de Matadepera ha comportat que molts clients provinguin del poble veí. Així mateix, tenir les dues escoles del Carmel a prop li aporta un tipus de client i visibilitat molt destacable.

    I això no és tot. Un clàssic punt negatiu, com el tema de l’aparcament, ha estat solucionat recentment amb una plaça d’aparcament exprés que facilita molt parar, recollir el material comprat i marxar.

    A aquest aspecte físic n’hem de sumar un altre, aquest digital, molt destacable, que recentment s’ha vist potenciat per la idiosincràsia dels confinaments. Cada cop més es fan cerques locals a Google i el fet de tenir un perfil a Google My Business ha comportat que el seu negoci sigui visible en els resultats de les cerques i li arribi clientela nova que busca els seus serveis.

    Vivim en un món onoffline on l’omnicanalitat pren cada cop més força en els negocis com el Peris Centre Fotogràfic i per això és tan important coordinar adequadament el vessant físic del local amb la visibilitat digital.

    L’empresa i els seus serveis han de ser constants en tot el procés de compra del client, ja sigui en moments digitals com en moments físics al comerç mateix, tant en visibilitat com en comunicació.

    DELS PICS DE FEINA ANUALS MOLT BEN DEFINITS, HEM PASSAT A LA IMPREVISIBILITAT

    Quan va obrir, evidentment, hi havia el revelat analògic, i tot anava molt pautat. Un canvi important que ens destaca són els períodes de l’any on hi ha pics de feina.

    Per exemple, abans, quan es tornava de vacances, al setembre, s’anava automàticament a revelar les fotos. Ara ja no és així en molts casos.

    Aquest setembre, de fotos de vacances n’ha fet ben poques perquè la gent acostuma a agafar-les cap al desembre, per exemple. És a dir, s’ha mogut el moment de fer la impressió. Abans estava tot molt marcat: vacances d’estiu, Halloween/Castanyada, Nadal, Setmana Santa… La festa i la feina anaven correlativament. Ara, tot ha canviat, perquè, com que ja has vist les fotos, no tens pressa a imprimir-les.

    Actualment, els pics de feina són menys definits, més volàtils i variables. Per exemple, al setembre es demanen moltes fotos per a les escoles… El Nadal també és bona època, perquè es demana molta foto per regalar.

    Després dels confinaments també s’ha notat que la gent aprecia més l’àlbum en paper, ja que en estar a casa s’ha tingut temps de revisar, i això ha comportat canvis en els hàbits de consum. Ens hem adonat que teníem fotos fins a l’any X i, a partir que vam començar a fer fotos amb el mòbil, en grans quantitats, hem vist que ja no en teníem d’èpoques més recents i hem començat a recuperar-les, a fer tries, per tenir-les també en format físic.

     

    IMPRIMEIX LES TEVES FOTOS DES DE CASA

    Per adaptar-se a les noves necessitats, recentment ha posat en marxa la seva botiga virtual, on podem fer diferents comandes des de casa per, després, només haver de passar a recollir-les.

    Entrant al web https://printspot.io/piris/profile/cc/, l’usuari, d’una forma molt senzilla i intuïtiva, pot carregar fotos directament des de l’ordinador, des del mòbil i fins i tot des de xarxes socials com Instagram i Facebook. A partir d’aquí, ja esculls el format on vols la impressió: tasses, àlbums, mascaretes… Senzill, ràpid i personalitzable… i sense quantitats mínimes.

    ESTUDI FOTOGRÀFIC

    Un dels serveis que ofereix Piris Centre Fotogràfic és el seu estudi fotogràfic, que es troba a l’interior de la botiga. Es tracta d’un espai amb dues zones per a fer fotografies, totalment equipat per a aconseguir una bona il·luminació i qualitat d’imatge. S’ha especialitzat molt en fotografia familiar, infantil i de mascotes, sense oblidar la possibilitat de fer fotografia d’empresa per a catàlegs. Si vols fer un bon regal en dates assenyalades com el Nadal o reportatges… només cal que parlis amb el José Antonio i t’assessorarà en tot el que ofereix el seu estudi fotogràfic.

    VISIBILITAT I DIFUSIÓ

    Al clàssic boca-orella —com a forma de difusió més destacable—, hi hem de sumar la seva presència a la recentment creada i molt activa associació de comerciants del barri SosiC i a la Comunitat connecTerrassa (https://www.connecterrassa.cat/comunitat/piris-centre-fotografic), a més de disposar del seu propi web i un compte d’Instagram (@piriscentrefotografic) on la imatge és molt cuidada (només publica imatges que fa a l’estudi).

    A tot això hem de sumar el seu perfil ja comentat a Google My Business, que li està funcionant molt bé. Quan algú busca els seus serveis al cercador Google i/o a Google Maps, troba Piris Centre Fotogràfic, moment en el qual molta gent el comença a conèixer. Gent nova, de fora del barri, nou client que el descobreix fent cerques.

     

    Veure més entrevistes

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat