Alícia M. (Fabra Finques): ‘A la xarxa s'hi ha d'estar de forma implicada, s'han de cuidar els continguts i saber què es vol dir’


6 de juny de 2014 | Publicat per Marc Roca | Etiquetes: Fabra Finques, immobiliàries, connecTRS, entrevista | Temps de lectura: 6 minuts

Alícia Mirabent és administradora de Fabra Finques, els primers professionals dedicats al sector immobiliari que han entrat a formar part de connecTerrassa. I no només com a associats al projecte, sinó que també podrem aprofitar els seus coneixements sobre el sector, ja que l'Alícia entra a formar part de la llista de professionals col·laboradors del connecBlog. De fet, ja hem pogut llegir el seu primer article: “Què podem fer quan patim sorolls 'innacceptables'?”. Des de les oficines del carrer del Pare Llaurador, 56, de Terrassa, es dediquen a la compravenda i lloguer d'habitatges i a la gestió de comunitats de propietaris. Hem parlat amb ella per a conèixer de primera mà quins serveis ofereixen, entre altres aspectes del seu negoci.

Marc R. (connecTerrassa).- Web, apli mòbil, Twitter, Facebook, Instagram i, aviat, web integrada dins de connecTerrassa. Esteu hiperactius a la xarxa! És la millor via per fidelitzar als clients i/o per a aconseguir-ne de nous? Cal ser-hi si o si?

Alícia M (Fabra Finques).- Sí i sí. Però s'hi ha d'estar de forma implicada, s'han de cuidar els continguts i saber què es vol dir. És una forma més de servei, de sentir-nos a prop, ens ajuda a tenir una orella més. Ens agrada molt quan tenim un seguidor client, les xarxes són una oportunitat com dius per donar bona imatge i aconseguir clients, però també per cuidar i mimar als que ja tens.

Marc R.- L'any 2013 vau celebrar els 50 anys d'història professional a la ciutat. Ens en pots fer cinc cèntims per situar-nos en l'evolució que ha seguit Fabra Finques?

Alícia M.- Com tot negoci familiar és un camí de formigues que ha anat evolucionant amb una tasca diària i molta dedicació. Quan veus que fa més de 50 anys que una comunitat et fa confiança és el millor premi. L'administració abans d'un lloguer als anys 70 es basava en una llei, ara hi ha diverses lleis aplicables, a banda de legislació ambiental, fiscal i administrativa, igualment passa a les comunitats on la formació és imprescindible, pensem en tot el que afecta als edificis avui en dia, normativa sobre antenes, seguretat, fiscalitat, protecció de dades, etc. Ens hem fet grans i ens hem rodejat d'un equip amb moltes ganes de vetllar per tots aquests aspectes pels habitatges que administrem.

L'empresa ha evolucionat com ho ha fet la ciutat, com han fet els nostres hàbits de convivència. La llar és el nexe d'unió de les famílies i ens hem de conscienciar que s'ha de tenir els mateixos miraments de com cuidem i revisem la nostra salut o un cotxe.

Marc R.- Entre els serveis que oferiu (serveis immobiliaris, lloguer, administració de comunitats, compra-venda), potser el menys conegut és la gestió dels lloguers. És així? A què creus que és degut? I, centrant-nos en l'actualitat del sector, quins canvis heu detectat els darrers anys, provocats per la crisi econòmica i l'auge de les noves tecnologies respecte als serveis que oferiu?

Alícia M.- Suposo que és normal que et posin en una categoria, però la nostra administració de finques engloba la gestió patrimonial en tots els sentits; gestió de comunitats, lloguers i compra-venda.

Els canvis han estat sobretot en els hàbits del lloguer, el mercat de l'Estat espanyol, a diferència de la resta de l'europeu o l'americà, està més centrat en la compra d'un habitatge per independitzar-se i, ara, amb la crisi i amb la necessitat de mobilitat laboral, el lloguer està prenent un protagonisme que no té marxa enrere.

Pel que fa a les noves tecnologies prenen el protagonisme per poder tramitar amb més agilitat sinistres, esclarir dubtes, donar més informació,... hem desenvolupat en aquest sentit una apli mòbil per tal de que els nostres clients ens puguin comunicar allà on siguin i l'hora que sigui les incidències oblidant la cotilla d'un horari d'oficina o el "vuelva usted mañana", a la intranet que tenen a la nostra pàgina web www.fabrafinques.com poden consultar les actes i estats comptables de la comunitat.

Marc R.- El vostre àmbit territorial d'actuació és 100% Terrassa? Comarca? On us podem trobar?

Alícia M.- El nostre àmbit territorial és la comarca, però marcadament des de l'eix de Terrassa, hem de conèixer els habitatges que treballem i això requereix proximitat. Ens podeu trobar a Terrassa, al carrer Pare Llaurador, 56, això si ens voleu venir a veure en "persona", que sempre ens fa il·lusió, però considerem que estem al vostre costat amb les xarxes i els mails.

Marc R.- I, ja per acabar aquesta petita introducció, com en la resta d’entrevistes, acabo demanat-vos que ens recomaneu dues coses:

1) Una web del vostre sector que trobis interessant, i

2) Un comerç de Terrassa que t’agradi per un motiu o altre.

Alícia M.- Una web del nostre sector que considero interessant pel caràcter que té l'empresa és www.monapart.com, han sabut transmetre optimisme i el fet de buscar habitatge com una experiència única.

Hi ha molts comerços de Terrassa que m'agraden. El recull que teniu a connecTerrassa és un bon exemple, em semblaria injust decantar-nos per un o un altre; hi ha molts petits comerços que tenen el valor i la il·lusió de creure i crear un projecte i d'aixecar cada dia la persiana, apostaria per tots ells.

-- 

Veure àlbum de fotos de Fabra Finques.

ENTREVISTES ANTERIORS

- Jordi (Sa illa): ‘Les ensaïmades de Menorca i els cafès amb coctelera són els nostres productes estrella’.

- Eva (La Provença): 'Per mi sempre ha estat un al·licient treballar de cara al públic, és una font d'intercanvi d'idees que m'enriqueix com a persona'.

- Maurí Assessors: 'L'aparició de les taxes judicials ha dinamitat l'accés de molts ciutadans a la justícia'.

- Rosa (Ni un pèl de +): 'A l'home cada vegada li agrada més cuidar-se i busca llocs on li ofereixin un tracte personalitzat i especialitzat'.

- Cristina (El Confit): “Els productes que surtin de la botiga han de tenir un estil que els diferenciï de la resta”.

- Parafarmàcia Nova: 'La gent valora els consells que donem. Intentem donar resposta a totes les necessitats i dubtes'.

- Bau House: “A part dels concerts, oferim sopars a bon preu i en un lloc especial, una casa modernista”.

- Can Mallorquí: 'Oferim productes 100% ecològics i de producció pròpia'.

Afegeix un comentari

Vols formar part de la nostra comunitat?

Clica aquí!

Registra't a connecTerrassa!

Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat