'Quan costa tenir l’aparador de l’empresa a les xarxes socials?', per Sandra Vega [Club 3Generacions]


  • dimarts, 21 abril, 2015 - 10:45

    OPINIÓ | És una pregunta que els negocis es fan sovint. Primer hem de tenir en compte la definició del concepte d'aparador, en aquest entorn; es tracta del lloc des d'on podem mostrar els nostres productes o serveis al món exterior. Tenir una altra finestra en el món digital.

    Tenim molt clar que tenir un aparador físic que puguin veure els clients al carrer és molt important, però quina importància li donem al nostre aparador a les xarxes socials? A Internet? A les comunitats que van sorgint i que arrepleguen cada cop més seguidors, en un estat digital?

    Per saber el cost, hem de valorar quin és el nostre públic objectiu, quin és el tipus de clients que tenen una millor relació de consum amb el que venem: gent gran, nens, homes executius,... Això és important per definir els patrons de les xarxes socials que utilitzarem.

    Per xarxes socials parlem de Twitter, LinkedIn, Facebook,..

    Però quan costa estar a les xarxes socials? La majoria de persones, en sentir aquesta pregunta pensem en euros, en diners i, moltes vegades, no és qüestió de calers, ja que els serveis a les xarxes socials acostumen a ser gratuïts. Si que és cert que sovint estan limitades i només ens deixen fer una sèrie de serveis sense pagar. Però, com a empresa podem ser-hi.

    Sabent tot això, podríem dir que estar a les xarxes té un cost de 0€, però és una manera d’enganyar-nos, d’autoenganyar-nos. Per què? Perquè el temps és or i ho sabem, però no ens valorem com hauríem de fer-ho i llavors, utilitzem els nostres diumenges tarda que, en comptes d’estar amb la nostra família, estem connectats a les xarxes socials per dotar de contingut aquestes, o aprofitem aquell moment del migdia per continuar fent feina, en comptes de desconnectar.

    A més, hem de saber que les xarxes socials han de tenir una periodicitat, no ens serveix obrir una xarxa social, per exemple Facebook, fer una publicació un dia i deixar-la allà parada. Ja que això pot denotar que la persona no està pendent d’allò que vol mostrar, o que el negoci té una imatge antiga o desfasada. Això podria perjudicar molt més la vostra imatge, davant dels possibles compradors.

    Per tant, el que us recomano és que, com ja sabem que les xarxes socials costen diners en forma de temps, hem de valorar molt bé quins passos fer i posar-nos uns límits, encara que sigui difícil. Suposo que els que més utilitzeu les xarxes socials sabeu que és difícil posar-se límits a l’hora d’estar a les xarxes socials.

    Vols rebre connecTerrassa al mòbil? Aquí t'expliquem com.



    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat

    Afegeix un nou comentari

    Promocions connecTerrassa

    Informació de l'autor

    Sandra Vega Fuente

    Sandra Vega
    Aprenent incansable, creix amb els estudis de diverses llicenciatures sempre especialitzant-se en Marketing (Administració i Direcció d'Empreses, a la UAB, Investigació i Tècniques de Mercat, a la UAB i Publicitat i Relacions Públiques, a la UOC), formant-se a posteriori en altres camps com el de Comunnity Manager. Des de fa més de 7 anys la seva especialització al món laboral ha estat, també, el Marketing, dins del món financer. Defineix la creativitat i l'aprenentatge com els seus companys de viatge i de feina. Ara la trobareu al capdavant del Club 3Generacions.