"L'aprenentatge d'un idioma és una carrera de fons", parlem amb Josep Torrens, director de Tweed Idiomes


  • Etiquetes: Tweed Idiomes, llengua, idiomes | Temps de lectura: 6 minuts

    L'escola Tweed Idiomes ofereix cursos d'anglès i francès, entre altres. N'hem parlat amb Josep Torrens, el director del centre, perquè ens n'expliqui més coses.

    connecTerrassa.- Josep, situa'ns. Quin any vau obrir el centre i a quin tipus d'alumnes us dirigiu?

    Josep Torrens.- Doncs aquest mes de Juliol va fer 4 anys que vam inaugurar l'escola i ara fa un any que ens hem traslladat al nou centre del carrer Cisterna on hem guanyat en espai i millorat els equipaments. Els nostres cursos van dirigits tant a nens com a joves i adults, pels més petits fem els tallers i activitats en anglès i pels joves i adults donem diferents opcions a escollir entre classes regulars, tallers, preparacions d'exàmens...

    cT.- Respecte a l'ensenyament d'idiomes als més petits, a quina edat recomaneu que es comenci a fer classes en una escola com la vostra? Quantes hores a la setmana? I, quin paper hi juga la família i el que els oferim a casa en el procés d'ensenyament d'idiomes?

    JT.- Els infants quan abans estiguin en contacte amb la nova llengua millor, nosaltres tenim alumnes a partir de 4 anys que venen un dia a la setmana, a aquestes edats el que saben fer millor és jugar i això és el que fem, que es diverteixin fent diferents activitats com cuina, treballs manuals, cançons... mentre el/la professor/a es dirigeix a ells sempre en anglès. Però està clar que si es vol que aprenguin de petits, el paper de la família és molt important per això cal intentar mantenir el contacte diari amb la llengua a casa, per exemple que mirin dibuixos en versió original o que escoltin cançons en anglès.

    cT.- Oferiu cursos d'altres idiomes que no siguin l'anglès per als més petits de casa?
    JT.- És cert que la majoria dels tallers i activitats que fem pels infants són en anglès però sí que puntualment hem fet algun taller de cuina en francès, aquest darrer any s'ha notat més interès per l'idioma del país veí. I, enguany tenim una novetat: Tweed idiomes amplia fronteres i us proposa cursos de japonès, xinès, àrab i rus!

    cT.- Anem una mica més endavant: els adolescents. Necessiten un tracte diferent, a l'hora d'ensenyar-los idiomes? Com ho enfoqueu en aquestes edats?

    JT.- Pel que fa als joves, també utilitzem diferents mètodes d'aprenentatge per treballar la gramàtica però sobretot fomentem molt la part de comprensió i expressió oral tocant temes que a ells els hi desperti interès i els motivi a conversar que en definitiva és l'objectiu de les classes.

    cT.- Entre els serveis que oferiu hi ha la formació per a afrontar exàmens de títols d'idiomes? De quins títols estem parlant? Per a quins exàmens formeu als alumnes del centre?

    JT.- Si, cada vegada tenim més alumnes que els preparem per a títols oficials, sobretot joves a partir de 15 o 16 anys que volen presentar-se als exàmens de Cambridge (First Cetificate, CAE,...) com també adults per fer el TOEFL, o el IELTS, segons les necessitats de cada un.

    cT.- Seguint amb els títols. Consideres que és imprescindible disposar de certificats acreditatius? O, el què cal a l'hora de la veritat és conèixer prou bé un idioma?

    JT.- Depèn de l'objectiu de cada persona. Per a molts estudiants actualment sí que és imprescindible certificar que tenen un cert nivell d'anglès per poder accedir a la universitat, inclús a la majoria de llocs de treball et demanen un mínim de nivell d'anglès, però un títol no és garantia de res, si no hi ha una continuïtat en la pràctica de l'idioma, es perden fàcilment els coneixements adquirits. Nosaltres sempre diem als nostres alumnes que l'aprenentatge d'un idioma és una carrera de fons, cal ser constant i perseverant.

    cT.- Quan a metodologia, com definiríeu les vostres classes? Quina importància doneu a l'expressió oral? I, com la fomenteu i practiqueu? I, la lectura, quin paper hi juga en el vostre sistema educatiu?

    JT.- A les nostres classes intentem que hi hagi sempre molt bon rotllo i que siguin molt dinàmiques i molt participatives, entenem que després d'un llarg dia laboral, o a l'escola o universitat es pot arribar a fer farragós posar-se a estudiar un idioma, per això fem que sigui el més distès possible, com he dit abans donem molta importància a l'expressió oral, som molt conscients que un dels punts més difícils pels alumnes és la part oral i poder assolir la confiança necessària per tenir una conversa fluida, igualment treballem força la comprensió lectora, per exemple al taller de cuina, prèviament a la classe fem llegir als alumnes un article relacionat amb el plat que prepararem per així fomentar la lectura i de passada tenir un fil conductor en la conversa durant la classe.

    cT.- Feu ús del joc com a mètode o complement en la vostra metodologia educativa?

    JT.- Si, i tant. Sobretot, com he dit, amb els nens, ja que ells són els que en saben més, però moltes vegades amb els adults també treballem vocabulari o repassem gramàtica mitjançant jocs, i on realment es juga i es practica molt és a les classes de teatre amb anglès.

    cT.- Un altre dels serveis que oferiu són les classes particulars. En què consisteixen? A quin públic van dirigides? Quins idiomes oferiu en la modalitat de classes particulars?

    JT.- Les classes particulars són classes "one to one" (alumne i professors) o també "two to one" (dos alumnes i el professor) que van dirigides a totes aquelles persones que bàsicament per un tema de disponibilitat horària o bé perquè volen unes classes amb un objectiu molt específic i no poden matricular-se a un grup que segueixi un curs regular. De classes particulars n'oferim amb qualsevol dels idiomes (anglès, francès, alemany, italià) sempre que hi hagi disponibilitat horària per part del professor.

    cT.- En quins casos recomanaries fer classes particulars en comptes dels cursos?

    JT.- Les classes particulars van molt bé per exemple a l'hora de fer un intensiu a curt termini, si tens poc temps per preparar-te per algun examen o una entrevista de feina, etc. El professor pot treballar molt més les mancances i focalitzar les necessitats de cadascú.

    --

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat