"Landing Page, la tendència del màrqueting online", per Alberto Muñoz [Freaksheep]


  • Etiquetes: landing page, disseny web, màrqueting online | Temps de lectura: 3 minuts

    dilluns, 15 febrer, 2016 - 16:00

    OPINIÓ | Una de les tendències actuals per donar-se a conèixer a internet o promocionar un producte és crear una "landing page". Podríem dir que es tracta d’un tipus de flyer 2.0 visible des de qualsevol dispositiu amb accés a Internet i sense la necessitat de desforestar un bosc.

    Aniré al gra. Què és i per a què serveix?

    Una "landing page" o pàgina d’aterratge és un estil de disseny web que només compta amb una pàgina, oferint informació molt concreta mitjançant imatges, textos, vídeos i/o formularis i s’enfoca en destacar el propòsit de la web per aconseguir que l’usuari realitzi l’acció que s’hagi establert. A més a més, les "landing pages" són perfectes per al SEO i s’han convertit en tendència pel seu gran impacte.

    En aquesta no mostrarem tots els nostres productes o serveis i les característiques de cadascun, sinó que només ens centrarem en el que volem destacar.

    Per entendre’ns millor, posaré tres exemples, cadascun amb una breu introducció, propòsit, objectiu i tipus de "landing page".

    Cas 1: Botiga de cosmètics a Sabadell

    Tenen una pàgina web però volen destacar encara més un producte exitós en vendes, una crema antiarrugues.

    Tipus: Landing page promocional.

    Propòsit: Posicionar el producte a Internet i augmentar les seves vendes.

    Objectiu: Promocionar un producte a Internet a manera de flyer i que pugui compartir-lo fàcilment a través de les seves xarxes socials, com Facebook. També aprofitarà la ocasió per a indexar el seu producte estrella al cercador Google.

    EXEMPLE

    Cas 2: Bufet d’advocats a Terrassa

    No tenen presència a internet i volen donar-se a conèixer i expandir la seva cartera de clients.

    Tipus: Landing page informativa.

    Propòsit: Donar-se a conèixer i posicionar-se als cercadors.

    Objectiu: Aparèixer a Google i captar usuaris interessats en els serveis que ofereixen i oferir una via de contacte ràpida.

    EXEMPLE

    Cas 3: Botiga de cosmètics amb botiga on-line i establiment a Terrassa.

    Vol incrementar les vendes dels seus productes per Nadal, enviant newsletters basades en les preferències dels seus clients. Per aconseguir definir les seves afinitats i preferències, es crearà una "landing page" amb un formulari per participar en alguna promoció o sorteig exclusiu.

    Tipus: Landing page per a la captació de dades.

    Propòsit: Captar nous usuaris i descobrir els seus interessos relacionats amb la teva marca.

    Objectiu: Enviar newsletters amb una taxa d’apertura major i, en conseqüència, generar més vendes.

    EXEMPLE

    Si heu vist els exemples, us haureu adonat que tots són molt visuals, criden l’atenció o estan pensats per a potenciar l’acció que necessitem.

    Aquesta tendència de disseny web agafarà més força l'any 2016, però no com substituta del disseny web corporatiu o similars, sinó com a suport del SEO aprofitant tècniques de "link building" per tal de reforçar l’autoritat de la pàgina web principal de l’empresa.

    Per Alberto Muñoz Moreno, de Freaksheep

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat