"Espais coworking, generalistes o especialistes?", per Àlex Martínez [Hub Terrassa]


  • dimecres, 4 octubre, 2017 - 21:45

    Hub Terrassa analitza els espais coworking en el següent article: Espais coworking, generalistes o especialistes?

    Sovint es categoritzen i descriuen els espais coworking en funció de les característiques pròpies de l’espai: que si molts o pocs llocs de treball fixes o flexibles, que si més o menys capacitat de les sales de reunions, que si disposen d’espais “privats” per trucades personals o confidencials, que si espais diàfans o tancat, serveis complementaris al propi coworking… I òbviament també, en funció de la ubicació del propi centre: que si és cèntric, que si està a tal barri, que si està ben comunicat, que si té fàcil aparcament, etc. Però, tal i com diria aquell: i què més?

    Què més poden o han d'oferir els espais coworking?

    En el món laboral, l’aparició de la figura del emprenedor contrari a treballar amb les rígides estructures empresarials, que li permet adaptar-se als canvis constants amb costos baixos i controlats, i alhora també, el naixement de nous tipus d’empreses amb models més flexibles on es valora la comunicació, el coneixement i la col·laboració, i no pas la ubicació, garanteix la consolidació del model o la cultura de les oficines coworking.

    Aquest nou model o forma de treball és, en si mateix, el paradigma del concepte de l’externalització o outsourcing, on l’empresa es centra en el que sap fer, en el cor o centre del negoci, i la resta de tasques, accessòries o no estratègiques, però que també s’han de fer, s’externalitzen o contracten a diferents especialistes en cada una d’elles.

    Així doncs, és suficient un espai coworking? Cal aportar altre valor afegit més enllà del propi espai?

    No ens ha d’estranyar si algun espai coworking ha entrat en crisi o, a hores d’ara, ja ha tancat les seves portes.

    El coworker, quan busca un espai de forma urgent, no s’atabala i tria el que més li convé per criteris com proximitat, preu del coworking o recomanacions de coneguts. Amb el temps però, s’estableix definitivament a l’espai que, per la seva especialització, més valor li aporta.

    Ja no n’hi ha prou en  gaudir d’un espai de treball “agradable, confortable, refrescant i estimulant”, ara, a més, l’espai, sigui per la seva pròpia especialització o perquè ha aconseguit crear una comunitat també especialitzada, ha d’aportar valor afegit al coworker, i a ser possible, ajudar a incrementar el volum de negoci. El que tractaríem com a serveis complementaris al coworking

    És per això que s’han i s’estan creant espais especialitzats en sectors com la fotografia, vídeo, turisme, artesania i oficis, desenvolupament de software, publicitat, etc.

    I aconseguim l’excel·lència en el model de coworking, quan el dinamitzador de l’espai, es capaç de generar, ell mateix o el seu espai, oportunitats de negoci pels seus coworkers.

    I el HUB Terrassa, com juga amb tot això?

    Al HUB Terrassa treballem 3 conceptes diferents d’aportació de valor pel nostre coworker:

    • Estalvi de costos legals i administratius
    • Suport i implicació en la direcció i gerència del seu negoci
    • Creació d’una comunitat amb moltes oportunitats de negoci.

    Fem el que sabem fer, serveis d’administració, legals, de gestoria, assessorament, consultoria o direcció. L’experiència de més de 30 anys gestionant, assessorant i dirigint empreses de tots tipus, sectors, mides i colors, ens permet oferir un vestit a mida per a cada necessitat.

    Oferim serveis com la gestió de la facturació, comptabilitat, tresoreria i gestió bancaria, tasques de secretaria com confecció de cartes, domiciliació de societats, informes, gestió documental, i sobretot, control de gestió amb la confecció de quadres de comandament, adreçat a la presa de decisions, convertint simples tasques administratives, en eines d’autèntic valor afegit per l’empresari. Tal i com comentàvem abans: els serveis complementaris al coworking. La informació és poder.

    Cal que l’emprenedor, i ara també empresari, s’ocupi de la seva feina, que no malbarati el seu temps en tasques que per ell no són importants, estratègiques o que directament s’escapen del seu coneixement.

    Les persones del HUB Terrassa responsables dels serveis complementaris dedicaran menys temps a la feina del que l’emprenedor hi hauria de dedicar, ja que és el seu dia a dia i ho tenen més per la mà. I no parlem exclusivament de comptabilitats, nòmines o impostos de la forma clàssica, parlem d’integració tecnològica i, sobretot, de la transformació i integració digital. Confiar tots aquests aspectes als professionals de  HUB Terrassa és la millor solució per l’emprenedor que vol i ha de centrar-se en el seu negoci!

    En un pròxim post, explicaré com estem gestionant la nostra comunitat, que té com a únic objectiu, la generació de negoci per a tots els membres.

    Si ho creieu oportú podeu contactar-nos sense compromís per tal de conèixer-nos millor i entendre realment el funcionament del Coworking HUB Terrassa.

    Vols rebre connecTerrassa al mòbil? Aquí t'expliquem com.



    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat

    Afegeix un nou comentari

    Promocions connecTerrassa

    Informació de l'autor

    Àlex Martínez

    Soci-Director d'Àbac Assessors.