«Black Friday», «Ciber Monday» i «Giving Tuesday» marquen l’inici de la campanya de nadal: Què són i quan ho celebrem?


  • Etiquetes: | Temps de lectura: 2 minuts

    diumenge, 12 novembre, 2017 - 19:30

    Des de fa uns anys, cada cop més comerços se sumen a estratègies de venda com el Black Friday o el Ciber Monday, dos esdeveniments que busquen beneficiar tant als comerciants com als clients. També està guanyant força el moviment social del Giving Tuesday.

    El conegut divendres negre (en anglès, «Black Friday»), que aquest any se celebra el 24 de novembre, és el dia que inaugura la temporada de compres nadalenques. Hi trobem importants rebaixes tant al petit com al gran comerç.

    És un dia rellevant per al comerç global, tant pel volum de vendes com pel fet que marca l'inici de la campanya de Nadal, i podem trobar-hi considerables descomptes.

    Origen. Alguns atribueixen el nom al fet que aquest dia comença l'època en què els comerços aconsegueixen canviar els números vermells per negres. Altres, en canvi, asseguren que l'adjectiu "negre" té el seu origen el 19 de novembre de 1975, quan The New York Times el va utilitzar per primera vegada fent al·lusió al caos de trànsit que es produïa a la ciutat a causa dels descomptes l'endemà d'"Acció de gràcies" (que sempre és el quart dijous del mes de Novembre).

    Al cap de tres dies, es celebra el dilluns cibernètic (conegut com a «Ciber Monday»), que sempre és el següent dilluns del divendres negre (aquest any el 27 de novembre), i és conegut com a un dels dies de compres en línia més importants de l'any.

    Origen. Va néixer el 2005 als Estats Units i és un dia dedicat a les ofertes web, creat en el seu origen perquè les persones que no havien pogut aprofitar el Black Friday poguessin accedir (el primer dilluns després dels festius) a un nou dia de descomptes, però des de l'oficina. Com que era per internet, clients de tot el món també podien beneficiar-se de les súper ofertes.

    I, com a colofó, l'any 2012 l'ONG 92Y Street de Nova York va començar el moviment social #GivingTuesday (dimarts per a donar), com a alternativa als dies previs, divendres negre i dilluns cibernètic, que promouen les compres de Nadal.

    És una festa global per compartir la nostra generositat amb les persones que ens envolten per ajudar-nos els uns als altres i predicar amb l’exemple. Però, sobretot, ha de ser el punt de partida per seguir donant i promovent la donació els altres 365 dies de l’any.

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat