Ambientadors solidaris de Fupar: Forta aposta per a l’expansió comercial d’una àrea de treball estratègica


  • Etiquetes: Fupar, llar i decoració, empresa | Temps de lectura: 6 minuts

    dijous, 28 març, 2019 - 18:30

     

    Els ambientadors solidaris de Fupar són un producte de gran qualitat únic al nostre mercat i s’han convertit en una aposta estratègica de la fundació egarenca. Al costat de la resta d’àrees de treball —que cada cop ocupen a més persones (350 persones ocupades i ateses, un 95% d’elles amb diversistat funcional intel·lectual; 270 persones amb contracte laboral; 150 persones usuàries del Centre Ocupacional)— Fupar està immersa en un procés de consolidació i expansió de la seva jove àrea d’ambientadors solidaris.

    ETAPES HISTÒRIQUES

    • El 2012-13 llançaven els primers prototips de productes propis (ambientadors solidaris destinats a la llar i al vehicle),

    • entre els 2014 i el 2016 es va implantar un procés de diversificació de la gama de productes de la seva oferta

    • i, ara, entren de ple en un procés que busca la consolidació, creixement i expansió d’aquesta àrea estratègica.

    PRODUCTE PROPI FET PEL TREBALLADOR I PENSAT PER AL TREBALLADOR

    N’hem parlat amb David Gonzàlez, responsable comercial de Fupar. I, per què en diem àrea estratègica? Què tenen els ambientadors solidaris de Fupar per convertir-se en una àrea primordial? Entre altres característiques d’aquest producte solidari hi trobem el fet de ser propi de la Fundació i l’únic de gama solidària del mercat, alhora que el podem trobar tot l’any, no com altres productes creats exclusivament per a campanyes concretes.

    Tot el que comporta en el vessant solidari seria estèril sinó anés acompanyat d’altres característiques que ens destaca David Gonzàlez: «els ambientadors de Fupar són de gran qualitat i durabilitat i, a més, cada cop disposem d’una més àmplia gama de tipoligies i aromes».

    A tots aquests aspectes que fan referència al producte en si mateix, cal sumar-n’hi una de primordial, bàsica, imprescindible dins l’ADN d’aquesta fundació: el procés de creació del producte és molt positiu per a la realització laboral del treballador (persones amb diversitat funcional, prioritàriament intel·lectual i del desenvolupament). I, això és així perquè, a diferència d’altres àrees de treball de Fupar, com poden ser els serveis de neteja i jardineria, la feina de l’àrea d’ambientadors és adequada per a gairebé la totalitat de treballadors del centre, ja que no precisa una formació específica.

    Una causa colateral d’aquesta aposta pels ambientadors és el fet que la fundació s’ha vist molt afectada per l’increment del salari mínim. I, això què comporta? Doncs, que ho hauràs de repercutir al client final d’alguna forma. Aquest increment és molt complicat aplicar-lo en serveis com el de jardineria, si vols competir en el mercat. Però, amb un producte propi, fet a la casa, pots potenciar-lo i tu mateix marques i tens el marge del producte amb el client final.

    PRODUCTES I PUNTS DE VENDA

    Aquest seria un del motius pels quals l’any passat es va fer una forta diversificació en la gama de tipologies del producte (als clàssics ambientadors rodons fets amb paper recilcat s’hi han afegit noves modalitats com sacs d’olor, mikado, espelma aromàtica, ampolletes...) i, enguany s’aposta fermament per l’expansió comercial.

    Entre els productes estrella, els que tenen més rotació, hi trobem els ambientadors per als cotxes, tan el de format tap de fusta i com el de paper artesanal. El 2018 va ser un any on es va apostar fort per noves games com els mikadors i les espelmes aromàtiques, complementat amb un nou i més modern packaging i la incorporació de nous expositors de peu i de sobretaula.

    Una altra gama que mereix un reconeixement, per la seva especificitat, són els elimina-olors, amb aplicació a bany-humitats, brossa, mascotes, teixits, calçats i tabac.

    2019: CONSOLIDACIÓ I EXPANSIÓ

    L’objectiu d’aquest any és consolidar un procés d’expansió iniciat amb els nous productes i la nova imatge, no només a Terrassa, sinó també als mercats català i espanyol, on ja hi tenen una presència important.

    Els punts de venda on els podem trobar amb més facilitat són supermercats, gasolineres, drogueries, ferreteries i en determinats comerços on la tipologia del producte hi escau. David González ens explica que cada cop hi ha més punts de venda, i que estan treballant en fer-los créixer.

    També ens dona a conèixer el funcionament d’implantació de nous punts de venda. A grans trets el podríem definir així: Fupar aporta el producte i els expositors al local comercial que s’hi adhereixi i aquest fa la venda i es queda un percentatge d’aquesta.

    Si un comerç està interessat en oferir els ambientadors amb aquestes condicions tant avantatjoses, pot sol·licitar-ho clicant al botó que adjutem, amb la qual cosa tindrà un benefici doble: econòmic per a la seva empresa i social per a la seva contribució solidària amb Fupar.

    Vull + info sobre com comercialitzar ambientadors solidaris de Fupar!

    PERSONALITZACIÓ DE PRODUCTES PER A EMPRESES I ENTITATS

    Sobre la importància en la personalització dels productes n’hem parlat sovint a connecTerrassa, com en aquesta entrevista a Judit Alonso, de l’empresa HapyDays.cat i en aquesta amb Sonia Lapuente de l’empresa Publimixart.

    De la conversa amb el responsable de comunicació de Fupar surt el tema quan parlem dels destinataris finals dels ambientadors, que en tot moment sembla que siguin, i de fet ho són en gran part, el usuaris finals, la gent.

    Amb tot, quan parlem de les empreses o entitats com a possibles clients dels ambientadors, surt el tema de la personalització dels productes. I, és que una de les sortides que tenen és quan les empreses volen fer una campanya de regals, i la seva principal demanda és que siguin personalitzats, ja sigui amb el logo, amb una imatge, un lema...

    ESTACIONALITAT

    Els amientadors no es venen per igual al llarg de l’any. Tal i com hem comentat, és un producte que podem trobar al llarg de l’any, però és entre Setmana Santa i setembre quan tenen més demanda. Té molt a veure amb el bon temps i les altes temperatures.

    Nadal és un parèntesi bo, també, tal i com especifica González, ja que tenen força tirada les espelmes i els mikados, dos de les noves games de productes llançades al mercat.

    I, per què és important el tema de l’estacionalitat? El responsable comercial de Fupar ens ho especifica molt clarament: «l’estacionalitat té efectes en els treballadors de la fundació, ja que no ens permet tenir una ocupació estable de persones». Amb tot, té la part positiva en el fet que és un producte que es pot treballar durant tot l’any, ja que no té una caducitat.

    Afegeix un comentari

    Vols formar part de la nostra comunitat?

    Clica aquí!

    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat