20 anys de Parc Vallès: de zona d’oci nocturn a parc comercial i d’oci exterior


  • divendres, 7 desembre, 2018 - 13:15

    14 milions de visitants anuals avalen l’èxit del Parc Vallès l’any que celebra el seu 20è aniversari, xifra que no para de créixer des del 2015. N’hem parlat amb Núria Gàndara, la seva gerent, per a conèixer com ha estat l’evolució d’aquest important centre d’oci de la ciutat de Terrassa al llarg de dues dècades.

     

    ELS INICIS. ZONA D’OCI NOCTURN I RESTAURACIÓ

    La ciutat de Terrassa compta amb multitud de llocs que la fan especial. Un d’aquests espais és el Parc Vallès, un centre comercial i d’oci exterior que aquest 2018 celebra el seu 20è aniversari. El 1998 va obrir les seves portes amb una especial dedicació amb l’oci nocturn («Ciutat La Nit») i la restauració, que va suposar un atractiu molt important pels egarencs.

    Un lloc que és únic a la comarca, amb zones enjardinades, un espai molt ampli i descobert i amb una oferta molt variada i, tal i com ens explica Núria Gàndara, gerent del Parc Vallès, “si es vol trobar alguna cosa similar s’ha d’anar fins a Barcelona”.

    Els inicis del Parc van centrar la seva activitat amb l’oci nocturn i l’oferta de restauració, amb gran èxit de visites al llarg de vuit anys, i centrat amb un públic eminentment jove.

     

    CRISI ECONÒMICA. CANVI D’ETAPA. NOU MODEL DE NEGOCI

    El 2005 comença un nou cicle, amb el tancament de «Ciutat La Nit», fet que comença a canviar aquest centre d’oci de dalt a baix.

    A aquesta efemèride s’hi ha d’afegir una segona data: el 2008 arriba la crisi econòmica amb tota la seva cruesa a casa nostra i el parc se’n resent i comença a perdre molta afluència de visitants.

    Amb aquestes dues dates al calendari s’inicia un període de repensament del model de negoci de Parc Vallès, un impàs d’anys que el 2015 comença a veure la llum d’un nou i esplendorós cicle.

     

    PUNT D’INFLEXIÓ I RESSORGIMENT

    L’any 2015 arriben al Parc Vallès marques comercials de gran renom com Mercadona i Mediamarkt, a més de viure una important reforma a la sala de multicinemes.

    Posteriorment, el 2016, obren nous comerços com Nike i el restaurant Tagliatella, a més d’implantar-se una nova imatge corporativa al Parc.

    L’aposta i el canvi era clar: es passa d’un model de negoci d’oci nocturn centrat en el públic jove a un model de comerç i restauració enfocat al públic familiar. L’èxit d’aquest renaixement començava el 2015 i no ha parat de créixer fins a l’actualitat.

    A dia d’avui el Parc compta amb 14 milions de visitants anuals, tal i com indiquen les dades registrades per aquest 2018. Un èxit que, segons comenta la gerent de Parc Vallès, “es deu a l’àmplia oferta d’activitats que posem a disposició dels visitants. Realment aquest espai està pensat per a que es pugui passar un dia sencer, pots comprar, menjar, disfrutar amb els teus i fer esport”.

     

    PARC COMERCIAL I D’OCI

    Pel que fa a l’àmplia oferta a la que Gàndara fa referència, el Parc Vallès compta, actualment, amb una quarentena d’operadors (negocis):

    • 14 locals comercials (36% de la superfície),

    • 5 locals d’oci (50% de la superfície, amb especial importància de CINESA),

    • 19 de restauració (13%) i

    • 2 d’altres serveis (1%).

    Actualment l’ocupació d’operadors (negocis) està al complet, al 100%.

    Pel que fa als treballadors, el Parc Vallès compta amb una trentena de treballadors, les empreses que hi ha ubicades ocupen de forma directa a gairebé 800 persones, i indirectament crea més de 200 llocs de treball.

     

    EVOLUCIÓ EL PERFIL D’USUARI. NOUS HÀBITS DE CONSUM

    Si ens centrem en el perfil d’usuari que acostuma a passar pel Parc veiem que les tendències han anat canviant en aquests darrers anys. Com hem comentat, en els inicis d’aquest projecte el focus es posava en el sector més juvenil mentre que, des de la reactivació d’aquest espai, l’any 2015, el públic ha passat a ser més familiar.

    El perfil estándar, actualment, es troba en adults d’entre 35 i 40 anys amb fills. La filosofia del Parc se centra molt en fomentar l’esport i la col·laboració amb entitats, per donar servei i «fer ciutat».

    A més, Gàndara ens comenta que el mateix Parc ha fet registres de relacionats amb la procedència dels visitants. “El nostre client per excel·lència són els egarencs, tot i que trobem, cada cop més, visitants de Sabadell. També d’altres llocs com Rubí, Sant Cugat o el Bages. Tot i això, avui en dia el 63% de persones que passen pel Parc són de Terrassa”, explica Gàndara.

     

    PROJECTES DE FUTUR

    Una de les queixes més comunes té relació amb el dèficit de places de pàrquing. Actualment, el Parc Vallès disposa de 2.670 places de pàrquing gratuïtes.

    Núria Gàndara ens assegura que “és un tema important que ens trasbalsa una mica però hem d’insistir en l’oportunitat d’aparcar a la zona d’aparcament de sorra que hi ha a la rotonda, un espai on es pot aparcar sense problemes i que també és gratuït”.

    El tema està sobre la taula i es proposen millorar-lo constantment. A més, darrerament s’ha millorat molt l’accés al parc a través de transport públic (veure «com arribar»).

    Actualment, estan immersos en un complet estudi per a analitzar quantitativament i qualitativa la tipologia d’usuaris del Parc per tal d’oferir els seus millors serveis. L’èxit de creixement, per exemple, fa que els caps de setmana hi hagi ocupació plena, fet pel qual s’estudiarà com fomentar la diversificació de les visites al llarg de tota la setmana.

     

    CAMPANYA DE NADAL I NOVETATS

    S’acosta la Campanya de Nadal i Parc Vallès organitzarà multitud d’activitats, fires, curses i mercats que atrauran a molta gent. A més, la gerent del Parc ens explica que “estem oberts a qualsevol iniciativa cultural. Estem compromesos amb la ciutat i volem ser un espai dinàmic i viu, on passin coses”.

    Seguirem informant de novetats... estigueu atents/es!

    Vols rebre connecTerrassa al mòbil? Aquí t'expliquem com.



    Registra't a connecTerrassa!

    Et mantindrem informat sobre el comerç de Terrassa i els professionals de la ciutat amb Notícies, Agenda, Sortejos, Promocions,...

    Prement el botó "Vull subscriure'm" acceptes les polítiques de privacitat

    Afegeix un nou comentari

    Promocions connecTerrassa

    Informació de l'autor

    Pau Aguilera

    Periodista. Locutor a Ràdio Municipal de Terrassa i a RadioStar i redactor de connecTerrassa.